środa, 23 lipca 2014

Zapiekanka warzywna z fasolą Jaś


Chodziła za mną ta zapiekanka i chodziła, aż w końcu spotkałyśmy się po obu stronach szyby piekarnika (bo ja zawsze muszę obserwować, gdy coś się piecze - inaczej nici z potrawy...). Poeksperymentuję jeszcze z warzywami, które można tu dodać - wariacji dla fanów fasoli (czyli np mnie) jest mnóstwo!



200g fasoli Jaś
mała cukinia (u mnie pół ogromnej)
3 marchewki
puszka krojonych pomidorów
1 pomidor do dekoracji
sól, pieprz, ostra papryka, oregano

Fasolę gotujemy do miękkości w osolonej wodzie. Cukinię i marchewkę kroimy w cienkie plasterki, mieszamy z pomidorami i fasolą i doprawiamy (naprawdę porządnie, nie ma co szczędzić ziół i papryki). Układamy plastry pomidora i posypujemy oregano. Pieczemy około 40 minut w temperaturze 180 stopni.

Ja podałam zapiekankę z kaszą jęczmienną, którą bardzo lubię, ale pasować też tu będą młode ziemniaki lub ryż. 
A na noc koniecznie otwieramy okno :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz