sobota, 27 września 2014

Zielone - ulubione! Ciasto Shrek


Pierwszy raz robiłam je na Wielkanoc. A przymierzałam się do niego długo, choć wiedziałam że będzie to moje ulubione ciasto - i nie pomyliłam się!

Biszkopt:
3 jajka
pół szklanki cukru
szklanka mąki
łyżeczka proszku do pieczenia
Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę, dodawać cukier i po jednym żółtku cały czas ubijając. Przesiać mąkę z proszkiem, dodać do masy jajecznej, wymieszać delikatnie. Przełożyć do formy 25x35cm, piec w temperaturze 175 stopni przez około 30-40 minut.

Masa:

600ml zielonego soku przecierowego, np Kubuś lub Pysio
budyń waniliowy
W pół szklanki soku rozprowadzić budyń. Resztę soku zagotować, wlać budyń, gotować na małym gazie do zgęstnienia, lekko ostudzić, wylać na przestudzony biszkopt, wyrównać, całkowicie wystudzić.

Bita śmietana:

330ml śmietanki 30%
2/3 galaretki o smaku agrestowym
Galaretkę rozpuścić w 150ml wody. Przestudzić do temp. pokojowej. Mocno schłodzoną śmietanę ubić, wlewać powoli galaretkę. Gdy masa będzie zbyt płynna wstawić do lodówki do zgęstnienia, wyłożyć na ciasto, wyrównać.


Galaretka:

1 galaretka agrestowa
500ml wody
Galaretkę przygotować wg przepisu na opakowaniu. Poczekać aż będzie gęstniała, wylać na ciasto, wstawić do lodówki do całkowitego stężenia.


Z podanych proporcji ciasto nie wychodzi bardzo wysokie, ale uważam że to lepiej, bo mniejsze kawałki nie są tak mdlące, tym bardziej że ciasto jest dość słodkie (choć orzeźwiające).





Ciacho na widelcu

6 komentarzy:

  1. jadlam kiedys podobne ciacho :D

    OdpowiedzUsuń
  2. co to jest ten sok przecierowy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, bo jako kucharz amator nie znam aż takiego fachowego języka :P

      Usuń
  3. Te warstwy wyglądają obłędnie! Jestem bardzo ciekawa smaku tego przekładańca :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda świetnie takie zieloniutkie :)

    OdpowiedzUsuń