środa, 2 grudnia 2015

Zupka do kubka - porowa


Na pomysł tej zupy wpadłam, gdy poprzednim razem wykorzystywałam do czegoś białą część pora - bo wcześniej zawsze zielone liście chowałam do lodówki w celu późniejszego użycia ich do rosołu, po czym po około dwóch tygodniach przekładałam je, z ciężkim sercem, do śmietnika - bo do zupy już na pewno się nie nadawały... A ostatnio stwierdziłam, że spróbuję z nich zrobić zupę - a jak nie wyjdzie to trudno. Wyszło :)

Na 4 porcje:
1l wody
zielona część pora
pół szklanki mleka
łyżka mąki
sól, pieprz
Wodę zagotowujemy i wrzucamy niedbale pokrojonego pora. Gotujemy kilka minut, blendujemy. Mieszamy mleko z mąką i cienką strużką wlewamy na gotującą się zupę, gotujemy jeszcze 2 minuty, doprawiamy. Można dodać jeszcze łyżeczkę śmietany na porcję oraz grzanki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz