wtorek, 26 kwietnia 2016

Pudding z tapioki z musem rabarbarowo-pomarańczowym


Rozpoczynam sezon rabarbarowy z przytupem! Mąż ostatnio wypatrzył mi w Auchan tapiokę - coś, czego zawsze chciałam spróbować ale nigdy wcześniej nie było mi to dane ;) Wykombinowałam sobie do kokosowego puddingu mus z rabarbaru z dodatkiem skórki i soku pomarańczowego... Podobno pachnie jak najlepsze mydło :D na szczęście mydłem nie smakuje, wręcz przeciwnie - jest cytrusowo-wiosenny!

Składniki na 4 porcje

pudding z tapioki
1/3 szklanki tapioki
1 szklanka mleka kokosowego (lub 1 szklanka zwykłego i 4 łyżki zmielonych wiórków kokosowych)
2 szklanki wody
2 łyżki cukru
Tapiokę zalewamy mlekiem i wodą na godzinę. Dodajemy wiórki, cukier i gotujemy często mieszając, aż kulki będą zupełnie przezroczyste. Przelewamy do pucharków.

mus rabarbarowo-pomarańczowy
3 małe laski rabarbaru
3 łyżeczki cukru
skórka i sok z połowy pomarańczy
Rabarbar kroimy na kawałeczki. Zasypujemy cukrem w garnuszku, dodajemy skórkę i sok z pomarańczy i gotujemy aż rabarbar się rozpadnie. Polewamy pudding.
Całość schładzamy w lodówce, chociaż można też spożywać na ciepło jak budyń.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz