wtorek, 30 maja 2017

Sok z rabarbaru - bez gotowania!


Zawsze lubiłam kompot z rabarbaru - szkoda mi tylko było, że tyle z niego cennej witaminy C niszczy się przy gotowaniu. Wymyśliłam więc sposób na pozyskanie soku bez gotowania. Szybciej, zdrowiej i, w zależności od dodatków, smaczniej!
pół kg rabarbaru
3/4 szklanki cukru
Rabarbar pokrojony w kawałki wsypujemy do kielicha blendera, zasypujemy cukrem, mieszamy, odstawiamy na godzinę - rabarbar puści sok a cukier się rozpuści.
Masę blendujemy, przekładamy na sitko i odcedzamy (oczywiście nie nad zlewem, tylko do miski :) ).
Masę rabarbarową z powodzeniem można dodać do placka lub owsianki.
Powstały sok przelewamy do słoika lub pijemy, rozcieńczony, od razu.

Na powyższym zdjęciu do litrowego dzbanka wlałam 200ml soku, wrzuciłam 2 gałązki mięty, pestki z połowy granatu, około 10 kostek lodu i dopełniłam wodą.
Można dosłodzić wedle uznania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz