poniedziałek, 3 listopada 2014

Pomidorowa pizza z łososiem i rukolą


Taką ją sobie właśnie wymarzyłam! Wyraźny pomidorowy smak, łosoś, mozarella i mnóstwo rukoli. Oczywiście z oliwą! Pierwszy raz pizzę zamiast z sosem czosnkowym lub pomidorowym a z oliwą smakową i z nietypową jak dla mnie rukolą jadłam w LaSicilia w Gdańsku - od tamtej pory stała się moją ulubioną pizzą. Polecam, szczególnie fanom rukoli!


Składniki na 2 placki:
3dag drożdży
łyżeczka cukru
pół łyżeczki soli
pół szklanki mleka
łyżka oliwy
ćwierć szklanki ciepłej wody
około 2,5 szklanki mąki
Drożdże rozpuścić w mleku z cukrem, dodać pozostałe składniki, wymieszać, zagnieść dodając mąki lub mleka tak, aby ciasto było elastyczne i ledwo odklejało się od rąk - wyrobić. Rozwałkować cienko na 2 placki.

3 łyżki koncentratu pomidorowego
15-20 dag łososia
kulka mozarelli
rukoli do woli
Placki posmarować grubo koncentratem, posypać pokrojoną w kostkę mozarellą i pokrojonym w paseczki łososiem. Piec około 30 minut w temperaturze 180 stopni.
Ja w trakcie jedzenia posypuję rukolą i lekko skrapiam oliwą.




3 komentarze:

  1. domowa pizza to świetny pomysł na włoski obiad :)
    rukola, łosoś, mozarella - ideał!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pizza z łososiem jest bardzo pyszna, ale jakoś nigdy nie skupiłam się również aż tak na pomidorach. Jestem zdania, że bardzo dobry przepis na pizzę z łososiem jest z https://mowisalmon.pl/przepisy/pizza-z-lososiem/ i ja bardzo chętnie ją wykonuję. Tym bardziej, że można ją przyrządzić szybko oraz smacznie.

    OdpowiedzUsuń