sobota, 30 grudnia 2017

Chłopski garnek


Potrawa ta została przeze mnie nieco zgapiona z pewnego "Pomysłu na..." - oczywiście ja nie używam tu żadnych elementów instant a danie jest sycące i smaczne. Powstało z potrzeby zużycia połowy główki kapusty pekińskiej, która została mi po zupie bambusowej - po kilku garnkach tego dania wiem już, że kapusta biała też świetnie się tu nada.

Składniki na około 8 porcji
1 kg ziemniaków
pół główki kapusty pekińskiej lub białej
ok. 600g kiełbasy, najlepiej podwędzanej
2 duże cebule
puszka pomidorów
3 łyżki majeranku
łyżeczka soli
pół łyżeczki pieprzu
płaska łyżeczka słodkiej papryki
duża szczypta cukru
2 czerwone papryki i 300g pieczarek (w wersji na bogato)
Ziemniaki obieramy, kroimy w dość drobną kostkę, zalewamy wodą w dużym garnku tylko tak aby je przykryła, wsypujemy sól i majeranek i zagotowujemy.
Kiełbasę kroimy w plasterki i podsmażamy. Wrzucamy do ziemniaków a na tłuszczu który się wytopił smażymy pokrojoną w kostkę cebulę. Również wrzucamy do garnka. 
Kapustę szatkujemy i dorzucamy do ziemniaków, dodajemy pozostałe przyprawy i gotujemy 5 minut. Jeżeli używamy papryki i pieczarek to kroimy je w kostkę i dodajemy razem z kapustą.
Na koniec dodajemy pomidory i gotujemy jeszcze około 10 minut - uwaga, kapusta dość szybko się rozgotowuje.

Przedstawiam również powód mojej długiej nieobecności na blogu - moja mała córeczka Ewa, która gotować mi pozwala, nie zostawia jednak czasu na pisanie postów - pracujemy nad tym :)

fot. anicura

3 komentarze:

  1. Świetny przepis. Ja zamiast pieczarek dodałam koncentratu grzybowej Krakus. Danie jest naprawdę bardzo smaczne i sycące. Napewno będę je robić często.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie przepisy z racji tego, że mam w domu bardzo mało garnków, bo dopiero niedawno się przeprowadziłam. Oczywiście planuję jakieś zakupy i akurat przeglądam sobie garnki na stronie https://www.oleole.pl/garnki,_Tefal.bhtml Chętnie bym już coś sobie zamówiła.

    OdpowiedzUsuń