niedziela, 17 stycznia 2016

Pieczeń z mięsa mielonego z wkładką


Mama robiła kiedyś często ulubioną pieczeń Brata - z mielonego mięsa indyka, z dużą ilością natki pietruszki. Ja postanowiłam wykonać ją z wieprzowiny i dodać jej podwójną wkładkę - kurczaka i pieczarki.

600g mięsa mielonego (u mnie mielona karkówka)
średnia cebula
mała pszenna bułeczka
ząbek czosnku
pół pęczka natki pietruszki
pół łyżeczki soli
pół łyżeczki pieprzu
łyżka majeranku
2 polędwiczki z kurczaka
10 małych pieczarek
Bułkę namaczamy w wodzie. Odciskamy, rozdrabniamy i dokładnie mieszamy z mięsem, drobno posiekaną cebulą i czosnkiem, przyprawami i natką (posiekaną razem z gałązkami). Masą wykładamy dno wyłożonej papierem keksówki (ja użyłam jednorazowej aluminiowej). Na środku układamy polędwiczki z kurczaka a po ich bokach pieczarki (którym wcześniej odcinamy nóżki). Pozostałą przestrzeń uzupełniamy resztą mięsa, przykrywając nim dokładnie wkładkę i dociskając.
Pieczemy około 80 minut w temperaturze 180 stopni.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz