piątek, 27 marca 2015

Kotlety z czerwonej soczewicy i szpinakowe spaghetti


Kotlety z czerwonej soczewicy chciałam zrobić już dawno, spaghetti z pesto ze szpinaku również... Nadarzyła się okazja gdy odwiedziła mnie Przyjaciółka. Mam nadzieję, że jej smakowało - i mojemu Mężowi,  świeżo upieczonemu Inżynierowi także :)
Pesto szpinakowe (na 250g makaronu):
3 duże garście liści szpinaku
2 ząbki czosnku
3 łyżki oleju lub oliwy
po pół łyżeczki soli i pieprzu
pół szklanki nasion słonecznika
Blendujemy wszystkie składniki na jednolitą masę i mieszamy z gorącym, niedokładnie odcedzonym makaronem i słonecznikiem. Po wyłożeniu na talerz posypać pomidrokami koktajlowymi.

Kotlety z soczewicy:
200g czerwonej soczewicy
1 duża marchewka
mały kawałek selera
szklanka płatków owsianych zmielonych
po pół łyżeczki soli i pieprzu
4 łyżki bułki tartej
olej do smażenia
łyżeczka suszonych ziół lub dwie łyżeczki posiekanej natki pietruszki
Soczewicę gotujemy do miękkości, odcedzamy. Mieszamy ze startymi na drobnych oczkach warzywami, płatkami owsianymi i przyprawami. Formujemy cienkie kotlety, panierujemy w bułce i smażymy z obu stron na oleju.
Podałam z sosem jogurtowo-śmietanowym ze sproszkowaną papryką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz