piątek, 17 lipca 2015

Kapusta na krótko z pomidorami i klopsikami


Druga część młodej główki kapusty wylądowała w garnku, razem z innymi warzywami i klopsami - potem została zjedzona z młodymi ziemniaczkami z wody z masłem. Komplement dostałam od Męża, że moja kapusta na krótko "ma smak", i że to chyba dzięki pomidorom. Ja taką kapustę zapamiętałam z Maminej kuchni - tu tylko starałam się ją odtworzyć.

Składniki dla 4 osób:
3/4 główki młodej kapusty
2 spore marchewki
2 cebule
50dag mięsa mielonego
1 duży pomidor
sól, pieprz, cukier, sok z 1/4 cytryny
koperek
tarta bułka
czosnek granulowany
Cebulę siekamy, podsmażamy w dużym garnku na łyżce oleju. Łyżkę podsmażonej cebuli odkładamy do mięsa, do reszty dodajemy startą na grubych oczkach, obraną marchewkę, podduszamy. Dodajemy poszatkowaną kapustę. Dolewamy pół szklanki wody i dusimy pod przykryciem około 10 minut.
Do mięsa z cebulą dodajemy sól, pieprz, czosnek i 2 łyżki bułki tartej, wyrabiamy. Lepimy kulki i układamy na kapuście, przykrywamy. Gdy mięso się zetnie mieszamy wszystko, dodając pokrojonego w grubą kostkę pomidora, koperek, sól pieprz, cukier i sok z cytryny. Dusimy jeszcze około 5 minut.
Podajemy z młodymi ziemniakami z wody z masłem i koperkiem.



Letnie oczyszczenieTO MY! MŁODE KARTOFELKI 2015

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz